tisdag 25 november 2008

Barnvagnsägarprofilen pt 1-premiär!


Nu börjar vi med en ny serie på Tramsbyxa: Visa oss din barnvagn och vi säger dig vem du är. Det här vrålåket stod utanför barnavårdscentralen häromdagen. Här är barnvagnsägarprofilen:

Du tar inte biogasbilen till Bondens marknad eller klädbytardagen- kan du inte promenera dit så dyker du inte upp alls. Dina skosulor är gjorda av återvunna espadriller som hittats på stranden i Goa där du tränade yoga och började äta makrobiotiskt. Du feströker, men gråt inte över det. På det riktiga 70-talet rökte folk i bilen med uppvevad ruta medan de ammade. Dina barn kommer att tro att smågodis är "fina stenar" fram tills de konfirmeras. När permafrosten smälter kan du säga som Shaggy: "it wasn’t me". Fjädring i hjulen är för töntar.

7 kommentarer:

Anonym sa...

I love it! Sen att jag själv har en mesig bugaboo är inget jag skulle erkänna :-)

Camilla sa...

haha , jag gissar på att du har alla rätt!

Lillasyster sa...

Roligast idag! :-)

Anonym sa...

Ha, ha... Jag minns faktiskt hur jag låg i något liknande på dagis men den var liksom mer ärtgrön. Jag hade bruna fingervantar där pekfingret var avklippt så att jag kunde suga på pekfingret utan att ta av mig vanten. Min mamma var snäll hon. Hon fixade och trixade.
/Latochoduglig

Anonym sa...

Den typen av självutlämnande karaktäristik uppskattas!

Anna sa...

Ooo jag skulle alska er profil pa mig da :)

Till forsta barnet: brun manchestervagn fran 70-talet med barbisar: http://www.flickr.com/photos/37996614939@N01/18518861/

till andra barnet: bugaboo med marcj jacobs http://www.flickr.com/photos/37996614939@N01/571297397/

Tramsbyxa-redaktionen sa...

Latochoduglig: Thank you for sharing! Anna: Mycket intressant profil! Om du kan mörscha ihop de två bilderna till en och maila till oss, så ska vi se...