fredag 16 januari 2009

Dagens outfit: Anti-fynd


Många, och vi, brukar malla sig med "fyndat på ebay" och "Tradera-fynd". Men i bland blir det inte som man tänkt sig. När den här leopardoverallen såldes på H&M var Betty för stor för den. När Bodil var i antågande hittade vi flera exemplar av den på Tradera, men klantade oss med budandet och förlorade alla. Så, bara några dagar innan Bodil kom till jorden, gav vi oss tusan på att hon skulle ha den som låg ute då. Vi tokbudade och vann auktionen. För att en dag senare upptäcka att H&M tagit in den igen. För halva priset av vad vi just pröjsat för en begagnad. Och så frakt på det. Har ni något ni vill dela med er av nu?

4 kommentarer:

annalin sa...

Jag traderade hem ett par UGGs till min lilla dotter för 2 år sedan. Hade sett sådana hos t.ex Lucca eller vad den heter, barnaffären vid Jakobsbergsgatan/regeringsgatan.

Bara det att detta var inte Uggs, utan kopior från Lindex. Som åter/än fanns i butik, billigare nya.
Egentligen borde jag returnerat varan och lämnat negativt omdöme men jag hade väl amningspsykos eller nåt...iallafall fullt upp med baby. Men jag blev ledsen och kände mig dum och naiv och lurad.
Tror dock att säljaren trodde att Uggs är en modell, inte ett märke och således inte hade ont uppsåt, men hon kunde skrivit "UGGS från Lindex" i auktionen, faktiskt.

Anonym sa...

Bara att den är toksnygg :)

Sofia sa...

Skulle möjligtvis vara shoppa coot plagg till Betty i Buenos Aires, posta det och till min fasa få paketet returnerat - vad blir det - två månader senare :( Misstänker att det inte ens lämnat postkontoret här utan bara fastnat och kommit tillbaka. Gör ett nytt försök i veckan.
/Sofia i Paraguay
PS: Hoppas det kommer fram innan Bodil växer ur den dyra H&M-kreationen för det skulle syskonmatcha fint tror jag :)

Tramsbyxa-redaktionen sa...

Annalin: Thank you for sharing!
Åsa: Ja, så det gjorde egentligen inte så mycket.
Sofia: Nä är det sant! Vi hoppas på det bästa. Hälsa Paraguay!